Super Ninja morning shake…

We’re working on adding a bunch of healthy tips for you Ninjas out there so I figure I would start by sharing with you one of my favorites breakfasts EVER!!

Take in account I love distant running and many of my mornings start with a 6 am advanced ashtanga yoga practice and a 6 to 10 mile run…  I said ASHTANGA, not the ‘sit and relax’ kind of yoga so I need my fuel and protein to get me going!  Many times as you know we drink the VEGA Whole Food Health Optimizer, but when you want something made from scratch and/or you just don’t want any pre-made shake here’s a great option, high in protein that will give you the energy you need for several hours:

1 frozen banana -tip: remove the skin BEFORE freezing, makes it easier… we know by experience!

1 Tablespoon of raw cacao nibs. Must be raw, otherwise it looses a lot of it’s beneficial stuff, here’s a link with a lot of info: cacao rules!

1 teaspoon of spirulina

1 1/2 cups of soy/almond/coconut milk

1 teaspoon bee pollen

2 teaspoon chia seeds -the amazing base for the Rarámuri runners

1 cup of berries -I prefer blueberries but ANY is good, berries are super foods!

Don’t get complicated, just blend it all together and enjoy! Remember also to get creative in your food, experiment and have fun. The most important aspect is to keep your ingredients fresh, healthy and green, you can’t go wrong when you have good ingredients 🙂

Estamos trabajando en agregar información con recetas, tips y lo que se nos ocurra que te ayude a mantenerte sano, fuerte, super ninja! Voy a empezar compartiéndote uno de mis desayunos favoritos de todos los tiempos…

Toma en cuenta por favor que me encanta correr largas distancias y muchos de mis días comienzan temprano con dos horas de ashtanga yoga y unos 10 a 15 kms. de distancia…  dije ASHTANGA, no precisamente el tipo de yoga de “siéntate, relájate, suave y tranquilo”, no, no; ashtanga. Así que necesito de buen combustible cargado de proteína y que me mantenga fuerte un buen rato! Muchas veces Chris y yo tomamos el “Whole Food Health Optimizer” de VEGA, pero cuando quieres algo más casero, o simplemente no acostumbras a usar licuados pre-fabricados, esta es una opción ideal:

1 plátano congelado -tip: quítale la cáscara ANTES de congelarlo… lo digo por experiencia, te hace las cosas más fáciles.

1 cucharada de granos de cacao crudos. Tiene que ser crudo, de otro modo pierde muchas de sus propiedades, aquí te incluyo un link con informacion: cacao rules!

1 cucharadita de espirulina

1 1/2 tazas de leche de soya/almendra/coco

1 cucharadita de polen de abeja

2 cucharaditas de semillas de chia, el combustible Rarámuri!

1 taza de moras -yo prefiero las moras azules, pero escoge las que quieras, las moras son super alimentos!

Y listo! Licúalo todo junto y disfruta 🙂  Recuerda siempre ser creativo con la comida, experimenta y diviértete. Lo más importante es usar ingredientes frescos, vivos, llenos de nutrientes; es prácticamente imposible equivocarse teniendo una buena base.

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